Кібербулінг як загроза психологічній і соціальній безпеці життєдіяльності особистості та суспільства
DOI:
https://doi.org/10.18371/fp.4(32).2018.176535Ключові слова:
булінг, кібербулінг, психологічна безпека, соціальна безпека, інформаційні технологіїАнотація
Досліджено проблему кібербулінгу як нової форми загрози психологічній і соціальній безпеці життєдіяльності особистості та трансформацію її соціалізації. Сформульовано власне уточнення поняття «кібербулінг», визначено передумови його виникнення (психологічні та соціальні), систематизовано типології кібербулінгу як загрози психологічній і соціальній безпеці особистості. Виявлено тенденції та інтернаціональний характер кібербулінгу. Надано практичні рекомендації щодо його профілактики і протидії в системі психологічної та соціальної безпеки життєдіяльності особистості в інституційному, нормативно-правовому, соціально-ризикологічному, аксіологічному та організаційно-управлінському аспектах.Посилання
Lubenets, I. (2016). Kibernasylstvo (kiberbulinh) sered uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Cyberviolence (cyberbullying) students of general education institutions]. Natsionalnyi yurydychnyi zhurnal: teoriia i praktyka — National Law Magazine: Theory and Practice, 3, 178—182 [in Ukrainian].
Smith, P. K. (2016). Cyberbullying in young people: an overview of its nature and impact. Retrieved from http://www.cyberbullying.web01-d.gr.cust.pin.se/wp-content/uploads/2016/04/peter-smith-1.pdf.
Kohutiak, N. (2014). Osoblyvosti samoprezentatsii pidlitka v seredovyshchi virtualnoho spilkuvannia: prychyny kiberbulinhu [Features of self-presentation of a teenager in the environment of virtual communication: the causes of cyberbullying]. Filosofiia, sotsiolohiia, psykholohiia — Philosophy, Sociology, Psychology, 19 (1), 55—63 [in Ukrainian].
Zyntsova, A. S. (2014). Sotsyalnaia profylaktyka kyberbullynha [Social prevention of cyberbullying]. Vestnyk Nyzhehorodskoho unyversyteta ymeny N. Y. Lobachevskoho. Sotsyalnie nauky — Bulletin of the Nizhny Novgorod University named after N. I. Lobachevsky. Social Sciences, 3 (35), 122—128 [in Russian].
Zyntsova, A. S. (2013). Vlyianye kyberbullynha na lychnost podrostka [Influence of cyberbullying on teenager's personality]. www.sworld.com.ua. Retrieved from https://www.sworld.com.ua/ konfer31/350.pdf [in Russian].
Bochniarts, A., & Hrabovich, A. (2013). Kibermobbinh — vyklyk dlia suchasnoi osvity [Cyberbullying as a challenge for modern education]. Visnyk КNU imeni Tarasa Shevchenka — Herald of the Taras Shevchenko National University, 13 (272), Vol. 2, 6—14 [in Ukrainian].
Naidonova, L. A. (2013). Mediapsykholohiia: osnovy refleksyvnoho pidkhodu [Media Psychology: The Basis of Reflexive Approach]. Kirovograd: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Hriha, V. (2017). Metod vyiavlennia ta identyfikatsii informatsiino-psykholohichnoho vplyvu [The method of identification and identification of information and psychological impact]. ITSEC 2017: materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii — ITSEC 2017: Materials of the VI International Scientific and Technical Conference. Kyiv [in Ukrainian].
Sutton, B. (2011). Cyberbullying: An Interview with Parry Aftab. etcjournal.com. Retrieved from https://etcjournal.com/2011/02/17/7299/.
Cook, S. (2018). Cyberbullying facts and statistics for 2016—2018. www.comparitech.com. Retrieved from https://www.comparitech.com/internet-providers/cyberbullying-statistics/.
Bullynh v ukraynskykh shkolakh: v YNYSEF obnarodovaly shokyruiushchuiu statystyku [Bulling in Ukrainian schools: Shocking statistics were released by UNICEF]. www.segodnya.ua. Retrieved from https://www.segodnya.ua/ukraine/bulling-v-ukrainskih-shkolah-v-yunisef-obnarodovali-shokiruyushchuyu-statistiku-1168495.html [in Ukrainian].
Langan, P. (2011). Bullying in Schools: What You Need to Know. kazkarka.com. Retrieved from http:// kazkarka.com/books/posibnyk-pro-bulinh.htm
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Під час подання рукопису до журналу автори повинні підтвердити його відповідність всім встановленим вимогам, вказаним нижче. В разі виявлення невідповідності поданої роботи пунктам цих вимог редакція повертатиме авторам матеріали на доопрацювання.
Імена та електронні адреси, вказані користувачами на сайті цього журналу, будуть використані виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.